• info@arka.ir
  • تماس با ما: 09122136948- 04135595230- 02191070476
  • تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه چهارم، پلاک ۱۱، واحد ۷

راهنمای adobe connect برای استاد

پیش نیازها:

  1. وب کم(در صورت نیاز به ارتباط تصویری برای کاربران PC)
  2. اتصال اینترنت
  3. موبایل یا کامپیوتر مجهز به میکروفن، بلندگو یا هدست
  4. دانلود فونت فارسی

تذکر: به دلیل امکانات و قابلیت های بیشتر نسخه تحت ویندوز نرم افزار adobe connect، ترجیح ما برای معلمان و اساتید، استفاده از لپ تاپ برای اتصال به کلاس می باشد.

برنامه های مربوطه را از لینکهای زیر دریافت کنید:

دانلود فلش پلیر برای ویندوز:

https://telemeeting.ir/dl/flashplayer.exe

برنامه Adobe Connect برای ویندوز :

https://telemeeting.ir/dl/ConnectAppSetup2020_1_5.exe

برنامه Adobe Connect برای گوشی اپل:

https://apps.apple.com/us/app/adobe-connect/id430437503

برنامه Adobe Connect برای گوشی اندروید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.adobe.connectpro&hl=en

فلش پلیر نسخه مخصوص مرورگر Internet Explorer :

https://telemeeting.ir/dl/FP_activex_Setup.exe

فلش پلیر نسخه مخصوص دیگر مرورگرها مانند Firefox :

https://telemeeting.ir/dl/FP_npapi_Setup.exe

نسخه مخصوص مرورگرهای Chrome ،Chromium و Opera:

https://telemeeting.ir/dl/fp_ppapi_Setup.exe

با چه ابزارهایی می توان در کلاس های مجازی شرکت کرد؟
۱ -کامپیوتر رومیزی
۲ -لپتاپ
۳-PDA  و تبلت
۴ –موبایل

آشنایی اجمالی با محیط کلاس

بعد از ورود به کلاس آنلاین ، محیط کلاس را مشاهده مى نمایید:

پنجره شركت كنندگان  Attendees:
شامل ليست شركت كنندگان كه تعداد افراد حاضر در كلاس و اسامي آنان را نشان مي دهد،كه شامل سه گروه كاربري مي باشد:

– Hosts  (مديران كارشناسان ، ناظران و اساتيد):
مديريت كامل كلاس اعم از شروع و پايان كلاس ها، صدور اجازه دسترسي به صوت به كاربران، اخراج كاربران و …. از دسترسي هاي كاربران مدير مي باشد و تنها مدير كلاس مي تواند وضعيت حاضرين كلاس را عوض نماييد و كاربري از يك گروه به گروه ديگر منتقل نمايد.

– Presenters  ارائه دهندگان: اساتيد و استاد يار ها
كنترل كلاس اعم از مديريت فايل ها، محيط اشتراك گذاري ، صوت از دسترسي هاي كاربران ارائه دهنده مي باشد.

– Participants  شركت كنندگان: دانش پژوهان و كاربران مهمان
حضور در كلاس، گفتگوي متني بصورت عمومي و خصوصي  Chat ،دانلود فايل، مشاهده محيط اشتراك گذاري،شنيدن صوت كلاس، شركت در نظرسنجي و درصورت اجازه مدير كلاس گفتگوي صوتي از دسترسي هاي كاربران اين بخش مي باشد.

پنجره يادداشت ها  Notes:
در اين پنجره به استاد و يا كارشناسان اجازه مي دهد مطالبي را جهت اطلاع رساني به كاربران ثبت نمايند، كاربران فقط دسترسي به نمايش اين پنجره را دارند. در اين پنجره ميتوان مطالب را از نظر رنگ و سايز و نوع قلم متفاوت درج  نموده و كاربران تنها مشاهده گر يادداشتهاي درج شده هستند.

پنجره فايل ها Files :
گاهي علاوه بر اشتراك مطالب كه تنها مطالب را به كاربر نمايش ميدهد و امكان دانلود ندارد نياز است تا فايلي را جهت دانلود كاربران در اختيار انها قرار دهيم. پنجره فايل اين امكان را فراهم مينمايد . حاضران نيز ميتوانند فايلهاي اپلود شده را ببينند و موارد را به صورت دانلود انتخابي كنند يا و از منو كناركليه موارد را يكجا دانلود نمايد.

پنجره پرسش و پاسخ:
مديريت كليه پرسشهاي حاضران از طريق پنجره چت بسيار سخت است.امكان خطاي انساني و بي پاسخ ماندن برخي سوالها در اين حالت بسيار زياد است به اين جهت در چنين مواردي استفاده از پنجره پرسش و پاسخ توصيه ميگردد . كليه شركت ميتوانند كنندگان پرسش درج نمايند .مديران و ارائه دهندگان كلاس اين پرسش ها را مشاهده ميكنند و میتوانند پاسخ را به صورتي عمومي بيان كنند يا پاسخ خصوصي براي پرسشگر درج نمايند .همچنين مديران و ارائه دهندگان ميتوانند پرسش خاصي را به مدير يا ارائه دهنده اي ديگر ارجاع دهند . در اين حالت ساير مديران و ارائه دهندگان امكان درج پاسخ براي پرسش را نخواهند داشت .پنجره درج پرسش به صورت زير است:

شركت كننده پاسخ سوالهاي خود را به صورت زير ملاحظه مي كند

موارد با رنگ قرمز پاسخ هاي خصوصي به سوالها را نشان ميدهد .ساير دانشجويان پس از ثبت پاسخ از سوي مدير ميتوانند سوال و جواب مطرح شده را در ليست خود ببينند پس اگر سوالي پاسخ داده نشده باشد در ليست سوالات ساير دانشجويان نمايش داده نخواهد شد و پس از پاسخ به سوال است كه ان سوال و جواب به سايرين نمايش داده ميشود .
3.5- پنجره پيوند وب:
در اين بخش مدير ميتواند آدرس سايت هاي مد نظر را به صورت جدا از چت در اختيار حاضران قرار دهد .

در واقع مدير لينك های مد نظر را درج ميكند حاضران كلاس اين ليست را مشاهده نموده ميتوانند و اين لينك ها مشاهده و پيمايش نمايند.

پنجره به اشتراک گذاری:

Pod share my screen:

اگر می خواهید یک محتوا مانند (فایل پاورپوینت، فیلم، عکس و …) را برای کاربران نمایش دهید میتوانید با کلیک روی گزینه share my screen  این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید در انتها با کلیک روی  stop sharing میتوانید به این امر خاتمه دهید. در این قسمت با کلیک روی مثلث رو به پایین، گزینه هایی مختلفی طبق شکل خواهید داشت:

Share myscreen: این گزینه شامل موارد زیر است:

Desktop: توجه کنید که با فعال نمودنت این گزینه تمامی کاربران دقیقا تصویر روی مانیتور شما را مشاهده خواهند کرد.

Application: در این صورت تنها نرم افزارهایی که در کامپیوتر شما در حال اجرا هستند با انتخاب شما برای دیگران نمایش داده می شوند.

Windows: در این صورت تنها پنجره هایی که اکنون در کامپیوتر شما باز هستند با انتخاب شما برای کاربران نمایش داده میشوند. Share document: با انتخاب این گزینه پنجره ای مطابق شکل زیر خواهید داشت:

می توانید با استفاده از گزینه browse my computer، فایل هایی را در کلاس بارگذاری نمایید.

Share whiteboard: در این صورت whiteboard با امکاناتی مشابه paint باز میشود که میتوانید با mouse و یا داشتن touchpad از آن محیط استفاده نمایید.

پنجره گفتگوی متنی:

درحین تدریس تمامی کاربران میتوانند در قسمتChat  با نوشتن متن ارتباط داشته باشند.(لیست تمامی کاربران حاضر، در Attendees قابل مشاهده است)

تذکر: به دلیل محدودیت های Adobe Connect امکان نوشتن متن تلفیقی از کلمات فارسی و انگلیسی مانند نمونه زیر وجود نخواهد داشت

” در این کلاس بحث Neural Network  را نخواهیم داشت.”

توصیه می شود برای تایپ چنین مواردی در انتهای بخش فارسی و انگلیسی Enter  را فشار دهید تا در سطرهای مجزا نمایش داده شوند.

تذکر:متن نوشته شده توسط همه افراد کلاس مشاهده خواهد شد

معلم یا استاد می تواند به صورت خصوصی با هر یوزر یا به صورت عمومی با تمامی یوزرهای حاضر در کلاس صحبت کند.

تست صوت ( 4 گام):


جهت تست اتصال صوت از گزينه meeting در نوار ابزار گزينه ی Audio Setup Wizard را بزنيد و در پنجره بازشده بر روي next  كليك نماييد.

گام اول (تست پخش صوت):  در پنجره باز شده بر روي Play Sound كليك نماييد ، از سمت سامانه بصورت آزمايشي صوتي براي شما پخش مي گردد و در ادامه بر روي Next كليك نماييد.

گام دوم (انتخاب ميكروفون):  در اين مرحله ميكروفون خود را انتخاب نماييد و سپس بر روي next كليك نماييد .

سوم گام (ضبط و پخش صوت):  در اين مرحله بر روي Record كليك نماييد و صدا ي خود را جهت تست ضبط نموده، در انتها صداي خود را با كليك بر روي Recording Play ، سامانه صداي خود شما را پخش خواهد نمود.

گام آخر(تست سكوت): ا كليك بر روي Test Silence تمامي صوت هايي كه در محيط كلاس در حال پخش مي باشد قطع مي گردد.

نكات:
o  در صورتي كه مرحله دوم صوتي را نشنيديد ، اسپيكر خود را با پخش فايل صوتي از داخل رايانه بررسي نماييد و در صورتي كه اتصالات شما از داخل رايانه بررسي گرديد و بدون مشكل بود، بطور كامل مرورگر خود را بسته و آخرين نسخه نرم افزار هاي مورد نياز را نصب نماييد و دوباره وارد سامانه شويد.
o  در صورتي كه در مرحله چهارم صوت شما ضبط و يا پخش نشد ، اتصالات خود را بررسي نماييد و از برنامه هاي داخلي ويندوز ميكروفون خود را تست نماييد.

اشتراك گذاري صوت:

شركت كننده از طريق منو وضعيت با كمك گزينه ميتواند از استاد تقاضاي صحبت كند . استاد و سايرحاضران در كلاس با ديدن علامت كنار نام متوجه درخواست وي مي شوند . مدير ممكن است درخواست وي را بپذيرد و امكان صحبت براي او را فعال كند در اين حالت در نوار ابزار گزينه براي وي فعال ميگردد تا بتواند
تنظيمات لازم جهت اشتراك صدا و ميكروفون خود را در كلاس انجام دهد . پس از تاييد مدير ميكروفون شركت كننده وصل میشود و با تصميم استاد ميكروفون وي قطع خواهد شد.

تذكر: برای جلوگيري از قطع وصل و شدن صدا يا اكو شدن صدا، پس از پايان صحبت خود مجدد روي اين آيكون كليك نماييد تا صداي ميكروفون شما در حين صحبت بقيه كاربران پخش نگردد .
در صورتي استاد و يا كاربري در كلاس آنلاين از گفتگوي صوتي استفاده نمايد . آيكون ميكروفون به صورت چشمكزن در جلوي نام كاربري نمايش داده خواهد شد.

تغییر وضعیت در کلاس

در معرفي امكانات نوار ابزار اين بخش تحت عنوان اجازه گرفتن و نمايش وضعيت بيان شد.
در اين بخش چندين گزينه وجود دارد كه در واقع تغييري در وضعيت فرد حاضر در كلاس ايجاد مي كند.

شركت ميتوانند كنندگان با انتخاب گزينه Raise Hand از مدير درخواست صحبت در كلاس را داشته باشند .
مدير در صورت تمايل ميتواند درخواست وي را قبول كند در اين حالت امكان صحبت كردن براي درخواست دهنده فعال ميشود و وی در صورت داشتن امكانات ميتواند از اين ويژگي بهره گيرد .
نكته : حتي اگر دانشجو درخواست ندهد نيز باز هم مدير امكان فعال كردن ميكروفون براي شركت كننده گان در كلاس را دارد. از اين ويژگي ميتواند در پرسش در كلاس بهره برد .
همچنين استاد ممكن است در كلاس بخواهد يك نظرسنجي داشته باشد كه در اين نظرسنجي بتواند بسيار سريع نظر شركت كنندگان را مبني بر موافقت يا مخالفت بداند وی ميتواند اين سوال را با صحبت كردن يا چت مطرح كند و دانشجويان موافقت يا مخالفت يا ممتنع بودن خود را با انتخاب وضعيت Agree يا Disagree يا away step اعلام كنند كليه افراد(مدير، ارائه دهنده و شركت كننده )همگي ميتوانند نظر خود را از طريق اين منو ثبت نمايند و نتيجه نظر تمام افراد در بخش نمايش وضعيت view status Attended به كليه كاربران و حاضران در كلاسنمايش داده ميشود.
نكته: تفاوت اين امكان با نظرسنجي كه در ادامه بيان خواهد شد در سرعت پاسخگويي و اعلام نتايج وهمچنين نمايش نظرات به تمامي كاربران است

ممكن است در منوی چت دانشجويان دائم در حال بحث و درج متن باشند و دانشجويي تقاضا تسريع در امر آموزش يا كندتر شدن روال آموزش را داشته باشند در اين حالت درخواست خود را بسيار سريع با انتخاب وضعيت SpeedUp  وSlowDown  اعلام ميكنند زيرا ممكن است تقاضاي وي در پنجره چت پيامهاي ميان كاربران گم شود و مدير نتواند ان را مشاهده كند. نمايش اين درخواست وضعيت و دانشجو در بخش نمايش حاضران كنار نام دانشجو به كليه كاربران نمايش داده ميشود. از دو وضعيت Laughter و Applause نيز در مواقع نياز افراد حاضر در كلاس ميتوانند بهره گيرند. جهت پاك كردن و خروج از وضعيت گزينه Clear Status تدارك ديده شده است.

مراحل ورود به کلاس

مرحله اول:

از طریق آدرس، نام کاربری و گذرواژه خود که از مدیر مجموعه دریافت نموده اید وارد سامانه آموزش مجازی شوید.

http://ac1.telemeeting.ir/add

دقت نمایید که گزینه Registered User را انتخاب نموده سپس نام کاربری و گذرواژه را وارد نمایید

بر روی URL مشخص شده کلیک نمایید.

مرحله دوم: پس از نصب اگر با صفحه زیر مواجه شدید گزینه Open in Application را کلیک نمایید. در غیر اینصورت به گام بعدی بروید.

پنجره زیر را مشاهده خواهید نمود.

مرحله سوم: توجه کنید تا شما وارد کلاس نشده اید دانشجویان نمی توانند وارد کلاس شوند بنابراین توصیه می شود ده دقیقه قبل از زمان مقرر وارد کلاس شوید. (تصویر فوق را مشاهده می کنید) تا دانشجویان بتوانند وارد کلاس شوند. به هریک از بخشهای نشان داده شده در شکل فوق Pod گفته میشود

در پنجره نمایش داده شده طبق مراحل زیر میتوانید عمل نمایید:

فعالسازی صوت و تصویر:

با کلیک نمودن روی علامت میکروفن میتوانید صحبت نمایید برای فعال یا غیرفعال نمودن میکروفن می توانید از کلید میانبر Ctrk+M استفاده نمایید. آیکون سمت راست آن، دوربین می باشد که اگر میخواهید تصویر شما نشان داده شود باید فعال باشد.

در هر لحظه می توانید با کلیک روی گزینه start sharing واقع در Pod Video تصویر خود را برای دیگران نمایش داده یا با کلیک Pause فقط یک تصویر ثابت را نمایش دهید.

آیکون سمت چپ میکروفن مربوط به بلندگو می باشد. توصیه می گردد در زمان صحبت آن را غیرفعال نمایید تا از اکو شدن صدا جلوگیری شود.

در تمامی گزینه های فوق رنگ سبز به معنی فعال بودن می باشد.

اتمام کلاس:

در زمان اتمکام کلاس حتما به یاد داشته باشید که ابتدا کلاس را از حالت ضبط خارج نمایید سپس با کلیک روی گزینه end meeting از منوی meeting کلاس را خاتمه دهید.

کلاس تعاملی:

هروقت دانش آموزی بخواهد صحبت کند در صفحه set status را کلیک خواهد نمود در این صورت پیامی به شکل زیر مشاهده میکنید:

در صورت صدور اجازه از طرف شما کاربر می تواند میکروفن خود را فعال نموده و شروع به صحبت نماید. در این صورت صدای ایشات کلیه حلضرین در کلاس شنیده خواهد شد. توجه کنید برای شنیدن صدای ایشان بلندگوی شما باید فعال باشد. با صدور اجازه شما در Pod attendees کنار نام فرد علامت بلندگو ظاهر می گردد که مشخص کننده فرد صحبت کننده است.

تذکر: در صورت تمایل می توانید در منوی audio گزینه enable single speaker mode را انتخاب نمایید. در این صورت در هر لحظه در کلاس فقط میکروفن یک فرد فعال خواهد بود.

در صورتی که میخواهید کلاس به صورت تعاملی باشد (دانش آموزی طی کلاس شروغ به ارائه مطلب نماید) با کلیک چپ روی نام دانشجو در Pod attendees صفحه زیر را پیش رو خواهید داشت:

گزینه های نشان داده شده به قرار زیرند:

Start private chat: میتوانید به طور خصوصی با فرد مورد نظر ارتباط داشته باشید. در این صورت متن های نوشته شده فقط برای این دو نفر نمایش داده خواهند شد. توجه کنید که اگر پس از آن صفحه مانیتور را به اشتراک بگذارید محتوای چت میتواند توسط دیگران مشاهده شود.

Enable microphone: با کلیک ، میکروفن کاربر مربوطه فعال شده و میتواند صحبت نماید(در این صورت کنار نام فرد علامت یک میکروفن قرار می گیرد). با کلیک مجدد می توانید میکروفن وی را غیرفعال نمایید.

Enable video: با کلیک، وب کم کاربر فعال میشود. در صورتی که کاربر تصویر خود را به اشتراک بگذارد توسط حاضران در کلاس مشاهده خواهد شد. با کلیک مجدد می توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

Enable drawing: در صورتی که قبلا whiteboard خود را به اشتراک گذاشته باشید با کلیک روی آن به کاربر اجازه میدهید روی whiteboard شروع به کار کند. با کلیک مجدد میتوانید این گزینه را غیرفعال کنید.

Request screen share: به کاربر اجازه میدهید که صفحه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و چنانچه فایل متن یا تصویری داشته باشد روی آن توضیحاتی بدهد.

تذکر: لطفا از فعالسازی دو گزینه make host  و make presenter خودداری نمایید.

از آنجایی که در پاره ای موارد نمایش فایل های پاورپوینت به ویژه با متن فارسی در adobe connect با درهم ریختگی همراه است میتوان با استفاده از نرم افزار فلش پلیر برای تبدیل چنین فایل هایی به یک فایل فلس (filename.swf) استفاده نمود.

نکته ای در مورد نرم افزار flash player:

نرم افزار flash player قابلیت تبدیل اسناد قابل چاپ به فلش را دارد پس از نصب این نرم افزار (https://telemeeting.ir/dl/flashplayer.exe ) یک چاپگر مجازی در لیست پرینترهای خود به نام macromedia flash player خواهید داشت.

در فایل پاورپوینت خود  پرینت را انتخاب نموده و پرینتر بالا را به عنوان پرینتر مورد نظر انتخاب کنید و سپس روی پرینت کلیک نمایید چند ثانیه صبر کرده تا فایل پاورپوینت شما به فرمت swf تبدیل شود. فایل ذخیره شده را داخل کامپیوتر خود ذخیره نمایید.

چطور در Adobe Connect از کلاس مجازی خود فیلم برداری کنیم؟

برای ضبط فیلم کلاس در نرم افزارAdobe Connect   لازم هست از منوی Meeting  گزینه ی Record Meeting  را کلیک کرده و سپس در کادر جدید ، اسمی برای فایل مورد نظر انتخاب نماییم . بهتر هست این نام با تاریخ یا موضوع کلاس همخوانی داشته باشد تا در آینده بر اساس عناوین فایل ها بتوانیم دسترسی راحتتری به آنها پیدا کنیم . در انتها پس از پایان کلاس برای متوقف کردن فیلم برداری از کلاس آنلاین میبایست روی دکمه قرمز رنگی که در بالا و سمت راست تصویر ظاهر شده کلیک کرده و گزینه ی Stop Recording  را بزنید.

چطور فایل های ضبط شده در Adobe Connect را دانلود و یا آنلاین تماشا کنیم؟

برای اینکه بتوانیم فایل های ضبط شده کلاس های مجازی خود را مورد بازپخش یا دانلود قرار دهیم نیاز هست به وسیله ی مرورگر وارد لینک کلاس مجازی که خریداری کرده ایم شده و با نام کاربری و رمز عبور کاربر Host  وارد محیط کلاس شویم .

در مرحله ی بعد میبایست به کمک منوی Meeting   و گزینه ی Manage Meeting Information   وارد صفحه ای شویم که امکانات ویرایش کلاس را در اختیارمان میگذارد.

در صفحه ی جاری میبایست وارد گزینه ی Recording شده تا به لیست فایل های ضبط شده دسترسی پیدا کنیم.

در این مرحله قبل از استفاده از فایل ها میبایست نوع Access  هر فایل را تعیین کنیم. برای این منظور از چک باکس سمت چپ تیک مربوط به فایل مورد نظر را زده و سپس دکمه ی Access Type   را کلیک میکنیم.

در صفحه ی بعد 2 انتخاب داریم:

1 : Private  : اگر فایل در این حالت قرار گیرد فقط کاربرانی که در این کلاس دارای نام کاربری و رمز عبور هستند میتوانند اقدام به مشاهده فیلم کلاس کنند .در صورتی که کلاس شما اعضا به صورت میهمان وارد شده اند این گزینه مناسب شما نمیباشد.

2:  Public  : چنانچه فایل مربوطه در این حالت قرار گیرد تمامی افرادی که لینک را در اختیار دارند میتوانند اقدام به مشاهده فیلم بازپخش کلاس کنند 3:   Public  به همراه Passcode    :  در این حالت فقط افرادی که رمز عبوری که تعریف کرده اید را در اختیار دارند میتوانند اقدام به مشاهده فیلم کنند و الزامی به عضویت آنها در سیستم نمی باشد.

تا بدین مرحله سطح دسترسی برای فایل مورد نظر را تعیین کردیم . حال فقط کافیست لینکی که در بخش URL for Viewing  قرار دارد را در اختیار اعضای مورد نظر قرار دهیم.

همچنین اگر قصد داریم فایل مورد نظر را دانلود کنیم میبایست همانند تصور زیر از منوی Actions گزینه یMake Offline را زده و در صفحه ی جدیدی که باز میشود پس از تعیین نوع پسوند و کیفیت فایل خروجی، فایل را ذخیره کنیم.

نکته : به دلیل وجود باگ در رابط کاربری HTML5 پیشنهاد میشود فیلم ها را حتما توسط نرم افزار مشاهده نمایید (لینک فیلم را در بخش ادرس نرم افزار ادوبی کانکت قرار دهید)

شایان ذکر هست برای ذخیره فایل کلاس یکبار روند کلاس از ابتدا تا انتها اجرا شده و امکان دانلود سریع فایل وجود ندارد . لذا چنانچه فایل تصویری کلاس مورد نظر مد نظرتان هست پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار های ضبط و رکورد تصویر دسکتاپ مانند Camtasia میباشد.

حل مشکل اکو شدن صدا در ادوب کانکت:

گاهی هنگام برگزاری کلاس مجازی-آنلاین پیش میاید که صدا اکو شده و صدایی ناخوشایند تولید کرده و مانع برگزاری جلسه ی آنلاین ما میشود

این مشکل مطلقا به سرور ارتباطی ندارد و میبایست افرادی که دارای میکروفن فعال هستند بلند گو یا اسپیکر سیستم خود را قطع و از هدفون یا هندزفری استفاده کنند. در واقع هنگامی که شما اسپیکر و میکروفن خود را همزمان فعال میکنید یک لوپ یا چرخه ی صوتی ایجاد کرده که باعث میشود صدای خارج شده از اسپیکر توسط میکروفن دریافت شده و مجددا برای پخش به سرور ارسال شود، این فرآیند بارها تکرار شده و باعث اکو شدن پی در پی صدا میشود. با تغییر اسپیکر به هدفون این مشکل کاملا برطرف شده و میتوانید از جلسه ی آنلاین خود لذت ببرید.

ساخت فایل لیست کاربران به صورت فایل CSV جهت ایمپورت سریع در Adobe Connect:

در این آموزش توضیح خواهیم داد چطور لیست ی از کاربران خود به جهت ایمپورت سریع در نرم افزار Adobe Connect داشته باشیم.
مزیت این کار در این است که شما قادر خواهید بود در چند ثانیه صدها کاربر برای دسترسی و ورود به کلاس های انلاین ایجاد کنید. این آموزش بسیار ساده است و تنها چیزی که شما نیاز دارید برنامه Notepad++ میباشد.
اگر برنامه Notepad++ در دسترس خود دارید کافیست نام , نام خانوادگی , یوزر نیم , ایمیل و پسورد کابران خودتان را حتما مانند فایل زیر وارد کرده و در نهایت با پسوند csv ذخیره کنید.

دانلود فایل نمونه لیست کاربران کلاس مجازی 

چطور در کلاس مجازی خود نظر سنجی آنلاین برگزار کنیم؟

برای ایجاد نظر سنجی همانند تصویر زیر با سطح دسترسی کاربر Host در کلاس وارد شده و گزینه ی Add New Poll را میزنیم:

در این مرحله 3 نوع نظر سنجی را میتوانیم راه اندازی کنیم که به مقتضی نیاز خود میتوانید آنها را انتخاب کنید.
ما حالت نخست یعنی Multiple Choice را انتخاب میکنیم

و مانند شکل زیر اقدام به طرح سوال و گزینه های دلخواه میکنیم :
سوال را در فیلد بالایی و پاسخ ها را به ازای هر گزینه یک خط وارد میکنیم و در نهایت گزینه ی Open را میزنیم تا نظر سنجی برای کاربران آنلاین به نمایش گزاشته شود.

چیزی که به طور آنی برای کاربران به نمایش گزاشته میشود به شکل زیر میباشد:

کاربران با انتخاب گزینه ها به صورت لحظه ای آمار نظر سنجی را تغییر داده طوری که به شکل زیر برای کاربر Host نمایش داده میشود.

چنانچه کاربر Host تمایل داشته باشد نتایج نظر سنجی برای کاربران یا شاگردان نیز به نمایش قرار دهد با انتخاب گزینه ی Broadcast Results میتواند مانند شکل زیر نتایج را برای شرکت کنندگان یا کاربران دیگر به اشتراک قرار دهد.